Mio Moov Spirit 500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Moov Spirit 500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

RuKam 04-03-2011
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500

Heb vorige week een mio moov 500 gekocht nadat de mijn pda mio A201 met navigatie (een prima apparaat)
ineens kuren kreeg, waarschijnlijk is de accu na bijna 4jr. aan vervanging toe.Dus dacht ik weer een Mio.Ik vind de Moov 500 gebruiks-onvriendelijk, menu loopt steeds vast, geluidsvolume is niet te wijzigen, bluetooth blijft aan, daardoor na een avond (apparaat staat uit)is de accu al bijna leeg.Resetten?? Ho maar.
Ik vind het een onding, voor mij een dikke onvoldoende.Is alweer teruggebracht bij de Kijkshop.

YqRHa 10-06-2010

---------Update review, 10-6-2010-----------
Ik heb het apparaat nu enkele maanden in gebruik .Perfecte hoofdweg begeleiding ,stem klinkt ook goed ,maar in de binnenstad is de kaart niet nauwkeurig , veel fouten .
De bluetooth werkt wel maar is in het verkeer heel slecht tot niet te verstaan. Voor de bluetooth moet je hem besist niet kopen.

----------1e review, 18-3-2010----------
Mijn eerste indruk was , wat een mooi apparaat ,duurt even voordat je alles naar je zin hebt ingesteld ,nu nog even afwachten hoe ik er over een maand over denk.
een minpuntje vindt ik het weerbarstige stugge voedings kabeltje ,dat is bij mijn vorige mio beter.

Dennis09 08-09-2009

Beste lezers,
Bij het aanschaffen van een nieuw navigatiesysteem heb ik even getwijfeld tussen de Mio Spirit 500 en de 500 met bluetooth. Toch maar voor de tweede gegaan. Het scheelt 50 euro, maar dan heb je ook altijd de mogelijkheid handsfree te bellen. Daarnaast kan ik uitgebreidere informatie qua POI's krijgen. Erg handig als je een leuk eettentje zoekt J.
Dit was mijn eerste kennismaking met Mio, eigenlijk nooit echt eerder naar gekeken, maar het apparaat bevalt me goed. De stem vind ik iets minder, maar dat weegt wel af tegen alle mogelijkheden. Met name ben ik erg blij met hoe de snelwegen in beeld gebacht worden bij meerdere rijbanen: de echte verkeersborden komen op je scherm en je ziet heel goed waar je heen moet. Ook het scrollen door het menu vind ik handig, gaat allemaal lekker snel. Ik las dat sommige mensen de menuknop links niet handig vinden, maar ik vind het juist wel prettig om met één knop terug in het hoofdmenu te zijn. Mijn conclusie is dat ik de Spirit 500 handsfree zeker aanraad!

Zeedijk 09-08-2009
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500

Sinds begin van mijn vakantie in het bezit van de Mio Spirit 500. Onderweg opgehaald dus geen tijd om uitgebreid de handleiding te lezen. Kon gelijk overweg met het apparaat.

Erg handig in het gebruik, maar ook een paar minpuntjes. Het invoeren van wegen kan beter (zeker bij veel voorkomende straatnamen). Ook wordt af en toe geadviseerd een afrit te nemen, terwijl op de snelweg blijven toch echt beter is. Af en toe melding van flitspalen, die ik nooit heb ontdekt.

Pluspunten, duidelijk scherm, weinig onnodige aanwijzigen.

Blijft over dat je moet weten dat het een apparaat is, dus gezond verstand blijft nodig. Ben er wel van overtuigd dat het apparaat nog meer kan dan dat ik in deze vakantie gebruikt heb.

josenna 24-07-2009

---------- update review 24-07-2009 ----------
In tegenstelling tot mijn eerdere beoordeling ben ik toch overstag gegaan en heb weer een MIO 500 Moov. De oude bleek kapot te zijn, de nieuwe doet het super! In vergelijking met de concurenten een zeer compleet apparaat.
Enige minpunt blijft het aantal beschikbare stemmen en de geluidskwaliteit. De knop om in het hoofdmenu te komen is even wennen.

---------- oude review 06-07-2009 ----------
Heb de Moov Spirit 500 op 1 juli gekocht en hij gaat morgen weer terug naar de winkel. Zoals al eerder opgemerkt werkt de knop links bovenaan (om naar het homescherm te gaan) zeer storend. Als je er met je vinger langs gaat schiet het apparaat weer terug. Dit is zeer storend tijdens het bedienen.
Ik had hiervoor een Mio uit de oude serie (Ce 510) en deze werkte veel gebruiksvriendelijker.
Ook het scherm is niet echt scherp bij zonnig weer en laten de stemmen ook te wensen over. Met name de nederlandse stem klinkt heel erg blikkerig en lijzig.
Ben van plan nu maar eens over te stappen naar een van de concurrenten.....

musiclover 08-07-2009
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500

Een week in het bezit van deze Mio en tevreden. Natuurlijk zijn er kleine dingen die ik miswschien anders had willen zien, zoals de optie om via stem de route in te geven of een telefoonnr. te kiezen. Want wat het ene app. wel heeft heeft een ander weer net niet, dus kom je er nooit helemaal uit. De vormgeving vind ik mooi strak en dat knopje linksboven in het app. ach, dat went wel, gewoon aan de onderkant vastpakken en niet linksboven in. Het werkt ook met NavPix, daty wel, maar als ik via NavPix een foto upload, voorzien van lengte- en breedtegraden etc. dan zind ik mijn huis steeds terug aan de overkant van mijn woning. Hoe ik het ook invoer, ik kom niet bij mijn woning uit. Verder eigenlijk alleen maar positieve ervaring.

gertjanvdalen 26-06-2009
Geschreven voor: Mio Moov Spirit 500

Onlangs de nieuwe 500 van Mio aangeschaft en ben er zeer tevreden mee!
Voorheen had ik een TT maar dit nieuwe apparaat vind ik echt geweldig. Het heeft een heel duidelijk en mooi scherm en een zeer gedetailleerd informatie programma. Er zit alles op en aan wat het navigeren voor mij een waar genot maakt. Ook de slide touch vind ik een super iets wat ik nog nergens eerder gezien heb en als ik verder zoek alleen Mio heeft.
Het apparaat rekent erg snel en is zeer makkelijk te bedienen. Ook ben ik verbaasd over de hoeveelheid informatie die ik ontvang en waarbij ik zelf bepaal wat ik ermee doe. Voor mij een top product dat zeer gedetailleerd aangeeft wat ik wil weten , heel erg overzichtelijk scherm en persoonlijk vind ik ook dat ie er sexy uitziet. Complimenten aan Mio, leuk apparaat en de prijs vind ik uitestekend als ik die vergelijk met andere aanbieders.
Overigens is dit niet alleen mijn idee, heb van het weekend mijn Mio uitgeleend aan een vriend en hij vond het een super product en zoekt nu het internet af om deze ook te kopen.